Vilniaus universiteto leidyklos naujiena: „Lietuvių kalba Vilniaus lietuviškose, lenkiškose ir rusiškose gimnazijose: mokėjimo kokybė, kalbinės nuostatos ir motyvacija“

Sukurta: 27 lapkričio 2019

Virselis2019Vilniaus universiteto leidykla kviečia susipažinti su Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto mokslininkių – docentės dr. Loretos Vilkienės, asistentės dr. Lauros Vilkaitės-Lozdienės ir jaun. asistentės doktorantės Justinos Bružaitės-Liseckienės – mokslo studija „Lietuvių kalba Vilniaus lietuviškose, lenkiškose ir rusiškose gimnazijose: mokėjimo kokybė, kalbinės nuostatos ir motyvacija“.

 Autorių teigimu, Lietuvoje vykdytas ne vienas projektas, kurio tikslas buvo atskleisti įvairių visuomenės grupių kalbines nuostatas, lietuvių kalbos mokėjimo ir vartojimo ypatumus. „Vis dėlto pabrėžtina tai, kad dar nebuvo tikslingai tiriama, kaip jaunimo – baigiamųjų klasių mokinių – lietuvių kalbos mokėjimo kokybę veikia kalbos mokymosi motyvacija, nebuvo sutelktas dėmesys ir į tai, kokią įtaką kalbinės nuostatos daro lietuvių kalbos išmokimui. Kitaip tariant, iki šiol vykdyti tyrimai dažniau apsiribodavo aprašomąja statistika, retokai taikyti išvadų statistikos metodai, kurie leidžia daryti rezultatų apibendrinimus. Trijų veiksnių – lietuvių kalbos mokėjimo kokybės, kalbinių nuostatų ir kalbos mokymosi motyvacijos – tarpusavio priklausomybės, sąveikos atosklaida ir buvo šioje studijoje aprašomo tyrimo siekinys“, – teigia mokslininkės.

 Taigi studijoje, remiantis projekto „Kalbinių nuostatų ir mokymosi motyvacijos įtaka lietuvių kalbos mokėjimui“ (2017–2019 m.) duomenimis, analizuojamas Vilniaus lietuviškų, lenkiškų ir rusiškų gimnazijų trečių klasių mokinių lietuvių kalbos mokėjimas, kalbinės nuostatos ir motyvacija. Atskiruose skyriuose pristatoma tyrimo metodika, tiriamųjų grupės, analizuojamas tikslinių grupių žodyno dydis, jo ryšys su sociolingvistiniais veiksniais, taip pat aptariami C testo rezultatai, atspindintys bendrą lietuvių kalbos mokėjimo kokybę, jų koreliacija su sociolingvistinėmis mokinių charakteristikomis, pateikiami skirtingoms tiriamųjų grupėms būdingi motyvacijos ir nuostatų įtakos lietuvių kalbos mokėjimui modeliai.

 Knyga išleista elektroniniu PDF. formatu, ją atsisiųsti galima: https://www.vu.lt/leidyba/images/eknygos/Lietuviu_kalba_mokyklose.pdf.