
|
Padalinys Filosofijos fakultetas |

|
Krypčių grupė Ugdymo mokslai |

|
Studijų kryptis (šaka) Edukologija |

|
Kvalifikacinis laipsnis Ugdymo mokslų magistras |

|
Trukmė 2 metai |

|
Studijų forma
Nuolatinės dieninės
|

|
Studijų programos kreditai
120
|

|
Metinė studijų kaina įstojus į valstybės nefinansuojamą vietą
5 266 EUR
|
Edukologijos magistrantūros programa kviečia esamus ir būsimus mokyklų vadovus įgyti magistro laipsnį VU Ugdymo mokslų institute. Siekiant užtikrinti kokybiškas studijas mokyklų vadovų tikslinei grupei, 2024 metais magistrantūros studijose buvo parengta nauja studijų šaka „Švietimo politika ir lyderystė mokyklų vadovams“. Ja siekiama parengti kompetentingus mokyklų vadovus aktyviai vadybinei veiklai bendrojo ugdymo mokyklose ir gebančius orientuoti mokyklos lyderystę spręsti ne tik esamus dabarties, bet ir numatomus ateities švietimo iššūkius.
Edukologijos magistrantūros studijos mokyklų vadovams pasiūlys galimybę studijuoti švietimo politikos ir vadybos, švietimo sociologijos, švietimo teisės, ekonomikos ir finansų, lyderystės strategijas švietime, ugdymo turinio vadybos, šiuolaikinės ugdymo filosofijos, tyrimų metodologijos dalykus. Studijų metu taip pat bus siūlomi studijų kursai, padedantys gilintis į tokias aktualias tematikas, kaip demokratiškos mokyklos kūrimas, medijų, technologijų, tame tarpe ir dirbtinio intelekto, poveikis mokyklai, tarpkultūriškos ir įtraukios mokyklos kūrimas, tiesioginės migracijos patirties turinčių vaikų integracija mokykloje ir kita.
Valstybės finansuojamų studentų skaičius – 30. Šios vietos finansuojamos Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.
Sužinokite apie šią studijų programą daugiau!
Priėmimo sąlygos ir reikalavimai
Studijų tikslinė grupė: švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovai, jų pavaduotojai ugdymui ir ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai:
• dirbantys vadovai (direktoriai), neturintys magistro laipsnio ir norintys tęsti darbą užimamose pareigose po 2027 m. rugpjūčio 31 d.;
• vadovavimo patirtį turintys ir potencialiai galintys tapti vadovais, kurie yra registruoti švietimo įstaigų vadovų rezerve (www.emokykla.lt).
Valstybės finansuojamų studentų skaičius – 30. Šios vietos finansuojamos Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.
Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį arba asmenys, įgiję profesinio bakalauro (kolegijos) laipsnį ir baigę papildomąsias studijas Vilniaus universitete.
Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:
- pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
- studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę. Jeigu kai kurie dalykai nėra išklausyti, tai galima padaryti sudarius laisvojo klausytojo sutartį su fakultetu, į kurio magistrantūros studijas pretenduojama;
- formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
- pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.
Studijų programos planas
Dalykai |
Kreditai |
1 rudens semestras |
Privalomieji dalykai |
30.0 |
Demokratiškos mokyklos kūrimas: teorija ir praktika |
5.0 |
Medijų kultūra ir ugdymo technologijos |
5.0 |
Šiuolaikinė ugdymo filosofija |
5.0 |
Švietimo politika ir vadyba |
5.0 |
Švietimo sociologijos teorijos |
5.0 |
Tarpkultūrinis ugdymas |
5.0 |
2 pavasario semestras |
Privalomieji dalykai |
30.0 |
Edukologinių tyrimų metodologija |
5.0 |
Lyderystės forumai mokyklų vadybai I/II d. |
5.0 |
Lyderystės strategijos švietime |
5.0 |
Švietimo administravimas ir lyderystė |
5.0 |
Švietimo teisė, ekonomika ir finansai |
5.0 |
Ugdymo turinio vadyba |
5.0 |
3 rudens semestras |
Privalomieji dalykai |
30.0 |
Lyderystės forumai mokyklų vadybai II/II d. |
10.0 |
Magistro darbo projektas |
5.0 |
Profesinė praktika |
10.0 |
Tarptautinė stažuotė I/II d. |
5.0 |
4 pavasario semestras |
Privalomieji dalykai |
30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: edukologija) |
25.0 |
Tarptautinė stažuotė II/II d. |
5.0 |
Numatomi studijų rezultatai (studijų programos siekiniai)
Edukologijos magistras turi sociokultūrinių, kognityvinių, vadybinių, komunikacinių gebėjimų. Absolventas išmano filosofinius ugdymo pagrindus; suvokia švietimo misiją bei vaidmenį visuomenėje ir išmano Lietuvos švietimo sistemos sąrangą; geba analizuoti švietimo sąsajas su kultūra; geba formuoti ir/arba įgyvendinti švietimo politiką nacionaliniu ir organizacijos lygmeniu; žino švietimo administravimo principus ir moka juos taikyti praktikoje; yra įsisavinęs edukologinių tyrimų metodologiją ir moka savarankiškai atlikti mokslinius tyrimus.
Tolimesnių studijų galimybės
Baigusieji edukologijos magistro studijas bus pasirengę edukologijos doktorantūros studijoms.
Kodėl ši programa?
-
Edukologijos magistrantūros studijų tikslas – parengti kompetentingus mokyklų vadovus aktyviai vadybinei veiklai bendrojo ugdymo mokyklose ir gebančius orientuoti mokyklos lyderystę spręsti ne tik esamus dabarties, bet ir numatomus ateities švietimo iššūkius.
-
Studijos orientuotos į dirbančius asmenis, numatyti užsiėmimai ketvirtadieniais – šeštadieniais, du studijų kursai per mėnesį.
-
Dirbantiems mokyklų vadovams profesinės praktikos užskaitymas. Kitų ankstesnėse studijų programose išklausytų studijų kursų, atitinkančių šią siūlomą studijų programą, užskaitymo galimybė.
-
Studijų metu bus sudarytos sąlygos tarptautiškumo patirtims įgyti: skirtinguose studijų dalykuose su Vilniaus universiteto dėstytojais dirbs užsienio dėstytojai, o antraisiais studijų metais bus sudarytos galimybės tarptautinėms stažuotėms užsienio mokyklose ar kitose švietimo įstaigose.
|
Karjera
- Švietimo politikos ir lyderystės mokyklų vadovams šaką baigę specialistai galės dirbti vadovaujančiose pareigose skirtingose bendrojo ugdymo institucijose Lietuvoje, taip pat kituose regioniniuose formalaus ir neformalaus švietimo, informavimo ir konsultavimo padaliniuose pozicijose, reikalaujančiose vadybinių ir lyderystės įgūdžių.
|
Atkreipiame stojančiųjų dėmesį, kad sėkmingai baigusiems edukologijos studijų programą pedagogo profesinė kvalifikacija nėra suteikiama.