Menų terapija (dailės terapija)
|
Padalinys Medicinos fakultetas |
|
Krypčių grupė Sveikatos mokslai |
|
Studijų kryptis (šaka) Reabilitacija |
|
Kvalifikacinis laipsnis Sveikatos mokslų magistras |
|
Trukmė 2 metai |
|
Studijų forma
Nuolatinė
|
|
Studijų programos kreditai
120
|
|
Metinė studijų kaina įstojus į valstybės nefinansuojamą vietą
5 538 EUR
|
Nuo 2021 rugsėjo VU-LMTA jungtinėje programoje „Menų terapija“ pradedama vykdyti Dailės terapijos specializacija. Dailės terapija – dailės kūrybinio proceso patyrimo ir psichoterapinių santykių bei aplinkos junginys, kuris leidžia pacientams stiprinti jų psichinę sveikatą, spręsti kilusius klausimus. Studijų programoje integruoti dailės terapijos, dailės, psichologijos, psichoterapijos, medicinos, profesinės bei tiriamosios praktikos dalykai suteikia galimybę išmokti kokybiškai vesti terapinį procesą, analizuoti kūrinius, dirbti su grupėmis ar individualiai. Svarbus dėmesys studijų programoje – studijuojančiųjų savęs pažinimas dailės terapijos procese, kuris grindžiamas žinojimu, kad pažindamas save, gali padėti kitam. Jei nori padėti kitiems naudojant kūrybą ir būti profesionaliu dailės terapeutu, ši programa – Tau. Daugiau informacijos apie programą čia.
Priėmimo sąlygos ir reikalavimai
Į Dailės terapijos specializaciją priimami asmenys, baigę medicinos ir sveikatos studijų krypties vientisųjų studijų programą arba dailės, dailės pedagogikos, dizaino, medijų meno, meno objektų restauravimo, menotyros, architektūros, arba slaugos, kineziterapijos, ergoterapijos, visuomenės sveikatos, arba psichologijos, socialinio darbo, socialinės pedagogikos, specialiosios pedagogikos, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo universitetines bakalauro studijas ir kt.
Stojantiems į šią studijų programą yra rekomenduojami papildomi (įvadiniai) kursai - „Menas ir sveikata“.
Stoti į magistrantūros studijas gali asmenys, iki stojimo įgiję universitetinio bakalauro laipsnį iš kitų krypčių ir turintys neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų, reikalingų stojant į „Menų terapiją (dailės terapiją)“, pripažinimą. Pretenduoti į studijų programa gali ir tie asmenys, kurie yra baigę dailės krypties pirmosios pakopos neuniversitetines studijas ir turintys neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų, reikalingų stojant į „Menų terapiją (dailės terapiją)“, pripažinimą.
Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:
- pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
- studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę;
- formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
- pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.
SVARBU! Prašome atkreipti dėmesį, kad asmeninių kompetencijų aplankuose turi būti pateikta tik tikslinga ir su kandidatų kompetencijomis susijusi informacija. Raginame vengti perteklinės, nereikšmingos ar pasikartojančios medžiagos, kuri gali apsunkinti dokumentų bei kandidatų įgūdžių vertinimą. Taip pat prašome, kad šie ar kiti papildomi dokumentai – pažymos, sertifikatai, vizualinės raiškos priemonės ir kita su tuo susijusi informacija – būtų sujungta į vientisą dokumento formatą (PDF, WORD ir pan.). Tai padės užtikrinti sklandesnį peržiūros procesą ir lengvesnį duomenų vertinimą. Primename, kad asmeninių kompetencijų aplankai turėtų būti siunčiami nurodytais kontaktiniais paštais, kuriuos rasite ties kiekviena menų terapijos studijų programa konkursnio balo sandaros lentelėje.
Studijų programos planas
Studijų programa vykdoma kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademija.
Dėmesio! Pirma lentelė vaizduoja dailės terapijos šakos programos planą, antra lentelė - dramos terapijos šakos programos planą, trečia lentelė - muzikos terapijos šakos programos planą, o ketvirta lentelė - šokio-judesio terapijos šakos programos planą.
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Dailės terapijos teorija ir profesija | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Vizualinės raiškos komunikacija dailės terapijoje | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dailės terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dailės terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dailės terapijos proceso lygmenys ir vertinimas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dailės terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Draminė improvizacija | 5.0 |
Dramos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dramos terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dramos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dramos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dramos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė muzikos improvizacija, kompozicija, aranžuotė | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Muzikos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos technologijos ir praktikumas | 10.0 |
Profesinė muzikos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Tiriamoji muzikos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Šokio ir judesio improvizacija | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos istorija ir kryptys | 10.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė šokio-judesio terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos proceso patyrimas ir vertinimas | 10.0 |
Tiriamoji šokio-judesio terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Ką verta žinoti renkantis šią studijų programą?
Daugiau nei 3 000 pastaraisiais metais Europos regione atliktų tyrimų rodo, kad menai yra itin reikšmingi sveikatos stiprinimui ir ligų gydymui. Be to, jie leidžia geriau suvokti savo kūną, vidinį pasaulį, emocijų ir jausmų raišką bei elgesį. Todėl menų terapijos paslaugos vis dažniau pasitelkiamos gydymui, taikomos asmens ir visuomenės sveikatos priežiūroje raidos sutrikimų turintiems vaikams, emocijų bei elgesio sutrikimų turintiems paaugliams, psichikos ar somatinių sveikatos problemų turintiems suaugusiems, neurologijos, onkologijos pacientams, senyvo amžiaus asmenims, priklausomybių turintiems asmenims ir karo pabėgėliams. Taip pat ir kitiems traumų patyrusiems, socializacijos sunkumų turintiesiems ar tiems, kurie siekia gyvenimo kokybės ar savirealizacijos. Mūsų šalyje menų terapija tebėra nauja sritis, tačiau Lietuvos Sveikatos apsaugos ministro teikiamuose įsakymuose yra rekomenduojama įtraukti menų terapijos specialistus į sveikatinimo paslaugas teikiančias komandas.
Menų terapijos studijų programa
Stojantieji į Menų terapijos magistrantūros programą pagal savo meninius polinkius ir įgūdžius gali rinktis dailės, dramos, muzikos arba šokio-judesio terapijos specializaciją. Sėkmingai studijas baigusiems absolventams vis daugiau darbo pasiūlymų atsiranda gydymo ir reabilitacijos įstaigose, sanatorijose, krizių pagalbos centruose, globos ir slaugos įstaigose ir kt. Stebint augantį profesionalių meno terapeutų poreikį akivaizdu, kad jų paklausa bėgant metams tik didės.
Kodėl verta rinktis šią studijų programą?
VU Medicinos fakulteto ir LMTA bendradarbiavimas. Dviejų universitetų suburta specialistų komanda leidžia pasiekti naują akademinio bendradarbiavimo kokybę, užtikrina mokymą pasitelkiant naujausias žinias ir inovatyvią mokymosi metodiką.
Dėmesys studento individualumui. Menų terapijos studijos vykdomos pasitelkus specializacijų dėstytojų patirtį, įgytą Didžiosios Britanijos ir Skandinavijos universitetuose, ir pasižymi ypatingu dėmesiu studento individualumo, demokratiškumo, komandiškumo puoselėjimui ir refleksijos svarba.
Galimybė „pasimatuoti profesiją“. Tiems, kurie nėra tikri, ar menų terapijos studijos yra tai, ko jie rekomenduojama išbandyti įvadines (išlyginamąsias) studijas „Menas ir sveikata“.
Numatomi studijų rezultatai (studijų programos siekiniai)
Pabaigę dailės terapijos studijas absolventai:
- turės nuostatą veikti sąžiningai, laikytis etinių įsipareigojimų bei taikyti gerosios praktikos principus profesinėje ir tiriamojoje veikloje;
- turės nuostatą mokytis visą gyvenimą ir taikyti įgytas žinias praktikoje;
- turės nuostatą gerbti kultūrų ir žmonių įvairovę, jų kitoniškumą;
- gebės kritiškai ir savikritiškai mąstyti bei kūrybiškai veikti;
- gebės valdyti ir perteikti informaciją vadovaujantis sukauptomis praktikos, mokslo žiniomis bei intuicija;
- gebės organizuoti praktinę veiklą, analizuoti bei spręsti problemas;
- gebės bendradarbiauti tarpdisciplininėje komandoje;
- gebės, įvertinus asmens sveikatos būklę, nustatyti dailės terapijos poreikį ir vertinti sveikatos būklės pokyčius dailės terapijos procese;
- gebės planuoti, organizuoti ir įgyvendinti dailės terapijos programas, projektus;
- išmanys vizualinės plastinės raiškos stilius, dailės kūrybos formas bei technologijas ir gebės tai pritaikyti dailės terapijos praktikoje;
- gebės bendrauti ir bendradarbiauti su klientu;
- gebės atlikti mokslinius tyrimus dailės terapijos srityje, laikantis etinių ir teisinių principų.
Kodėl ši programa?
|
Karjera
|