Menų terapija (dramos terapija)
Padalinys Medicinos fakultetas |
|
Krypčių grupė Sveikatos mokslai |
|
Studijų kryptis (šaka) Reabilitacija |
|
Kvalifikacinis laipsnis Sveikatos mokslų magistras |
|
Trukmė 2 metai |
|
Studijų forma
Nuolatinės dieninės
|
|
Studijų programos kreditai
120
|
|
Metinė studijų kaina
5 266 EUR
|
Nuo 2019 rugsėjo VU-LMTA jungtinėje programoje „Menų terapija“ pradėta vykdyti Dramos terapijos specializacija. Dramos terapija apibūdinama kaip unikali psichoterapijos forma, kurioje kūrybiškumas, žaidimas, judesys, balsas, pasakojimas, dramatizavimas ir atlikimo menas užima pagrindinę vietą terapiniame santykyje.
Dramos terapija – aktyvi ir patirtinė praktika, kurios metu dalyviams sudaromos sąlygos pasakoti savo istorijas, kelti tikslus ir spręsti problemas, stiprinti tarpusavio santykių įgūdžius, reikšti jausmus ar pasiekti katarsį. Dramos terapijos dalyviai pasakojimų, projektinių žaidimų, tikslingos improvizacijos ir pasirodymo metu kviečiami repetuoti norimą elgesį, praktikuoti buvimą santykiuose, plėstis ir rasti lankstumą tarp gyvenimo vaidmenų ir veikti pokyčių, kuriuose jie nori būti, link.
Studijų programoje integruoti dramos terapijos, psichologijos, psichoterapijos, medicinos, profesinės bei tiriamosios praktikos dalykai suteiks galimybę išmokti kokybiškai vesti terapinį procesą, dirbti su grupėmis ar individualiai. Svarbus dėmesys studijų programoje – studijuojančiųjų savęs pažinimas dramos terapijos procese, kuris grindžiamas žinojimu, kad tik pažindamas save, gali padėti kitam. Daugiau informacijos apie programą čia.
Priėmimo sąlygos ir reikalavimai
Stojantiems į šią studijų programą yra rekomenduojami papildomi (įvadiniai) kursai – "Menas ir sveikata".
Stojant į pasirinktą magistrantūros studijų programą, visą susijusią informaciją galima rasti šioje Konkursinio balo sandaros lentelėje:
- pirmiausia, kurių studijų krypčių absolventai gali stoti į konkrečią magistrantūros programą;
- studijų dalykus, kuriuos stojantieji privalo būti išklausę;
- formulę, kaip bus skaičiuojamas konkursinis balas ir kokia jo sudėtis;
- pažymas, kurias būtina pristatyti stojant.
Studijų programos planas
Studijų programa vykdoma kartu su Lietuvos muzikos ir teatro akademija.
Dėmesio! Pirma lentelė vaizduoja dramos terapijos šakos programos planą, antra lentelė - muzikos terapijos šakos programos planą, o trečia lentelė - šokio-judesio terapijos šakos programos planą.
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Dailės terapijos teorija ir profesija | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Vizualinės raiškos komunikacija dailės terapijoje | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dailės terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dailės terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dailės terapijos proceso lygmenys ir vertinimas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dailės terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Draminė improvizacija | 5.0 |
Dramos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dramos terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dramos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dramos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dramos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė muzikos improvizacija, kompozicija, aranžuotė | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Muzikos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos technologijos ir praktikumas | 10.0 |
Profesinė muzikos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Tiriamoji muzikos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Šokio ir judesio improvizacija | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos istorija ir kryptys | 10.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė šokio-judesio terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos proceso patyrimas ir vertinimas | 10.0 |
Tiriamoji šokio-judesio terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
s šakos programos planą, antra lentelė - muzikos terapijos šakos programos planą, o trečia lentelė - šokio-judesio terapijos šakos programos planą.
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Dailės terapijos teorija ir profesija | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Vizualinės raiškos komunikacija dailės terapijoje | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dailės terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dailės terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dailės terapijos proceso lygmenys ir vertinimas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dailės terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Draminė improvizacija | 5.0 |
Dramos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Dramos terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė dramos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Dramos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Tiriamoji dramos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė muzikos improvizacija, kompozicija, aranžuotė | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Muzikos terapijos istorija, teorija ir profesinė veikla | 10.0 |
Neurologija | 5.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos technologijos ir praktikumas | 10.0 |
Profesinė muzikos terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Muzikos terapijos proceso vertinimas ir praktikumas | 10.0 |
Tiriamoji muzikos terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Dalykai | Kreditai |
---|---|
1 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Biopsichosocialinės sveikatos teorija, klinikinis darbas ir etika | 5.0 |
Klinikinė psichologija | 5.0 |
Neurologija | 5.0 |
Šokio ir judesio improvizacija | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos istorija ir kryptys | 10.0 |
2 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kokybiniai tyrimai | 5.0 |
Profesinė šokio-judesio terapijos praktika (asistuojamoji) | 5.0 |
Reabilitacija ir komandinis darbas | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos metodai ir praktikumas | 10.0 |
Vaikų, paauglių ir suaugusiųjų psichiatrija | 5.0 |
3 rudens semestras | |
Privalomieji dalykai | 25.0 |
Individualus ir grupinis konsultavimas | 5.0 |
Mokslinių tyrimų metodologija: Kiekybiniai tyrimai | 5.0 |
Šokio-judesio terapijos proceso patyrimas ir vertinimas | 10.0 |
Tiriamoji šokio-judesio terapijos praktika | 5.0 |
Pasirenkamieji dalykai | 5.0 |
Ankstyvoji muzikos terapija | 5.0 |
Darbas su simboliais ir sapnais dailės terapijoje | 5.0 |
Klounų terapijos praktikumas | 5.0 |
Kūno terapijos praktikumas | 5.0 |
4 pavasario semestras | |
Privalomieji dalykai | 30.0 |
Magistro baigiamasis darbas (kryptis: reabilitacija) | 30.0 |
Ką verta žinoti renkantis šią studijų programą?
Daugiau nei 3 000 pastaraisiais metais Europos regione atliktų tyrimų rodo, kad menai yra itin reikšmingi sveikatos stiprinimui ir ligų gydymui. Be to, jie leidžia geriau suvokti savo kūną, vidinį pasaulį, emocijų ir jausmų raišką bei elgesį. Todėl menų terapijos paslaugos vis dažniau pasitelkiamos gydymui, taikomos asmens ir visuomenės sveikatos priežiūroje raidos sutrikimų turintiems vaikams, emocijų bei elgesio sutrikimų turintiems paaugliams, psichikos ar somatinių sveikatos problemų turintiems suaugusiems, neurologijos, onkologijos pacientams, senyvo amžiaus asmenims, priklausomybių turintiems asmenims ir karo pabėgėliams. Taip pat ir kitiems traumų patyrusiems, socializacijos sunkumų turintiesiems ar tiems, kurie siekia gyvenimo kokybės ar savirealizacijos. Mūsų šalyje menų terapija tebėra nauja sritis, tačiau Lietuvos Sveikatos apsaugos ministro teikiamuose įsakymuose yra rekomenduojama įtraukti menų terapijos specialistus į sveikatinimo paslaugas teikiančias komandas.
Menų terapijos studijų programa
Stojantieji į Menų terapijos magistrantūros programą pagal savo meninius polinkius ir įgūdžius gali rinktis dailės, dramos, muzikos arba šokio-judesio terapijos specializaciją. Sėkmingai studijas baigusiems absolventams vis daugiau darbo pasiūlymų atsiranda gydymo ir reabilitacijos įstaigose, sanatorijose, krizių pagalbos centruose, globos ir slaugos įstaigose ir kt. Stebint augantį profesionalių meno terapeutų poreikį akivaizdu, kad jų paklausa bėgant metams tik didės.
Kodėl verta rinktis šią studijų programą?
VU Medicinos fakulteto ir LMTA bendradarbiavimas. Dviejų universitetų suburta specialistų komanda leidžia pasiekti naują akademinio bendradarbiavimo kokybę, užtikrina mokymą pasitelkiant naujausias žinias ir inovatyvią mokymosi metodiką.
Dėmesys studento individualumui. Menų terapijos studijos vykdomos pasitelkus specializacijų dėstytojų patirtį, įgytą Didžiosios Britanijos ir Skandinavijos universitetuose, ir pasižymi ypatingu dėmesiu studento individualumo, demokratiškumo, komandiškumo puoselėjimui ir refleksijos svarba.
Galimybė „pasimatuoti profesiją“. Tiems, kurie nėra tikri, ar menų terapijos studijos yra tai, ko jie rekomenduojama išbandyti įvadines (išlyginamąsias) studijas „Menas ir sveikata“.
Numatomi studijų rezultatai (studijų programos siekiniai)
Baigę dramos terapijos studijas absolventai:
- laikysis etinių įsipareigojimų bei taikys gerosios praktikos principus profesinėje ir tiriamojoje veikloje;
- gebės mokytis visą gyvenimą ir taikyti dramos terapijos įgytas žinias praktikoje;
- gebės atpažinti ir gerbti kultūrų, žmonių įvairovę, jų kitoniškumą;
- gebės organizuoti praktinę veiklą, analizuoti bei spręsti problemas, kritiškai ir savikritiškai mąstyti bei kūrybiškai veikti;
- gebės, įvertinus asmens sveikatos būklę, nustatyti dramos terapijos poreikį ir vertinti sveikatos būklės pokyčius dramos terapijos procese;
- gebės valdyti ir perteikti informaciją vadovaujantis sukauptomis teorinėmis bei praktikos žiniomis;
- gebės planuoti, organizuoti ir įgyvendinti dramos terapijos projektus;
- gebės bendrauti ir bendradarbiauti su klientu konsultuojant dramos terapijos procese;
- gebės bendradarbiauti tarpdisciplininėje komandoje;
- gebės, laikantis etinių ir teisinių principų, atlikti mokslinius tyrimus dramos terapijos srityje.
Tolimesnių studijų galimybės
Baigę jungtinės antrosios pakopos Menų terapijos studijų programą, absolventai galės tęsti studijas doktorantūroje Lietuvoje arba užsienyje. Taip pat tęsti studijas pasirinkdami psichodramos psichoterapijos mokymų programą.
Kodėl ši programa?
|
Karjera
|