Kūrybingumo mokykla

Sukurta: 15 balandžio 2019

„Kūrybingumo mokyklos“ edukacinėje platformoje (www.kumokykla.lt) pristatomose video pamokose vyresniųjų klasių moksleiviai ir jų mokytojai išradingo mąstymo atvejų atranda srityse, kuriose jų nėra įprasta ieškoti – pvz., fizikoje, chemijoje ir netgi matematikoje. Ten pat menininkai pasirodo kaip mokslininkai, o ypatingas dėmesys skiriamas fenomenais grįstam ugdymui, kurio esmė – tarpdiscipliniškumas.

Kūrybingumą tyrinėjančių, jį dėstančių ir bendrą knygą išleidusių Kristupo Saboliaus ir Tomo Ramanausko duetas su partneriais šiemet paruošė 12 videopamokų, kuriose šiuolaikinės problemos nagrinėjamos iš skirtingų taškų, neieškant vieno aiškaus atsakymo.

„Fenomenais grįstas ugdymas – tai Suomijoje taikomas metodas, kurio esmė neskaidyti mokymosi proceso į disciplinas, bet pradėti nuo konkrečios problemos arba iššūkio. Tarkime, jeigu kalbame apie dirbtinį intelektą, šioje temoje susijungia informatika, fizika, etika, literatūra, istorija, kinas ir daugybė kitų sričių. Todėl į šiuolaikinio pasaulio reiškinius norime pažvelgti jungdami žinias, atskleisdami jų persipynimą, o ne jas atribodami. Kaip apginti upę teisme? Ar žmonės iš prigimties yra klajokliškos būtybės? – tai aktualūs nūdienos klausimai, kuriuos nagrinėjame kartu su Vilniaus universiteto mokslininkais bei reikšmingais Lietuvos menininkais“, – pasakoja Vilniaus universiteto profesorius, projekto bendraautoris Kristupas Sabolius.

Platformoje tiek mokytojai, tiek vyresniųjų klasių moksleiviai, besimokantys savarankiškai, gali rasti didelį kiekį laisvai prieinamos mokymo(si) medžiagos.

Šiuo metu vykstantis konkursas kviečia moksleivius sukurti „1 minutės filmą“ apie vieną iš nagrinėjamų reiškinių. „Kūrybingumo mokyklos“ studijų draugas Vilniaus universitetas įsteigė 5000 eurų stipendijų fondą, atiteksiantį kūrybingiausiems konkurso dvyliktokams.