Lietuvių filologija ir reklama

Sukurta: 04 gegužės 2012

Scope2x

Padalinys
Kauno fakultetas

Scope2x

Krypčių grupė
Humanitariniai mokslai

Scope2x

Studijų kryptis (šaka)
Filologija pagal kalbą

Scope2x

Kvalifikacinis laipsnis
Humanitarinių mokslų bakalauras

Scope2x

Trukmė
4 metai

Scope2x

Studijų forma
Nuolatinės dieninės

Scope2x

Studijų programos kreditai
240

Scope2x

Metinė studijų kaina
3 836 EUR

Tarpdalykinė studijų programa rengia lietuvių filologijos specialistus, puikiai išmanančius lietuvių kalbos sistemą ir vartosenos ypatumus, mokančius kurti įvairaus žanro bei pobūdžio rašytinius, sakytinius ir multimodalius tekstus, atsižvelgiant į kultūrinį, socialinį, stilistinį ir kt. kontekstą. Programos studentai, studijuodami lietuvių literatūrą, nagrinėdami jos reiškinius platesniame sociokultūriniame, taip pat Europos ir pasaulio literatūros kontekste, susiformuoja kaip sąmoningi lituanistai, gebantys puoselėti ir kartu kritiškai vertinti tiek lietuvių literatūros paveldą, tiek šiuolaikinius tekstus. Šios programos absolvento išskirtinumas – reklamos semiotikos ir propagandos principų išmanymas, reklamos teksto ir vaizdo kaip vientiso diskurso suvokimas, įtaigių reklaminių vizualizacijų kūrėjo gebėjimai.


  • Nuo antrojo studijų semestro galėsite pasinaudoti nauja individualiųjų studijų galimybe – pasirinkti dalį (nuo 10 iki 25 proc.) studijų dalykų, kurie bus integruoti į jūsų studijų programą. Šia galimybe pasinaudoti galės visi, 2023 m. įstoję į bet kurią Vilniaus universiteto bakalauro ar vientisųjų studijų programą. Daugiau informacijos rasite čia.

 

Pedagogika baneriai mobile v2 03 400x156

Kodėl ši programa?

  • siejant kalbotyros, literatūros ir reklamos sritis atveriamos plačios profesinės galimybės;

  • programa aprėpia lietuvių literatūros ir lietuvių kalbos teorines studijas ir įvairių žanrų tekstų kūrimo praktikumus;

  • išplėtotas bendradarbiavimas su socialiniais partneriais ir realių produktų kūrimas per studijas ir praktiką (pvz., produktų ir paslaugų reklamų kūrimas, reklaminių kampanijų organizavimas);

  • paskaitas skaito ne tik Universiteto dėstytojai, bet ir didelę patirtį turintys publicistai, rašytojai, literatūros kritikai;

  • dalinių studijų ir praktikos galimybės užsienio šalyse (pagal ERASMUS+ ar kitas programas);

  • atliekama profesinė praktika leidyklose, žiniasklaidos, reklamos ir ryšių su visuomene agentūrose, valstybinėse ir komercinėse įstaigose.

Karjera

  • Reklamos, rinkodaros, viešųjų ryšių, medijų srityje, žiniasklaidoje (PR Service, UAB „Baltic RED“, MB „Ryški reklama“, Whatabout.agency, UAB „Verslo įvaizdžio studija“, UAB „Media bitės“, UAB „Strateginiai partneriai“, 15min, delfi.lt);

  • kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose (Maironio lietuvių literatūros muziejus, „Pegaso“ knygynas; universitetai, kolegijos, Lietuvių kalbos institutas);

  • leidyklose, redakcijose, spaustuvėse (Alma Littera, AB „Terra Publica“, UAB „Jotema“, UAB leidykla „Flintas“, UAB „Vitae Litera“, UAB spaustuvė „Morkūnas ir Ko“);

  • verslo, valstybinėse institucijose ir organizacijose;

  • kūrybinės komunikacijos srityje (tekstų kūrėjai, knygų autoriai, žurnalistai, redaktoriai, vertėjai).

 

Giedre Rutkauskaite„Lietuvių filologijos ir reklamos“ studijų programa suteikia svarbių literatūros, kalbų, rinkodaros bei marketingo, viešųjų ryšių žinių, reikalingų komunikacijos, leidybos, žiniasklaidos sričių specialistams. Pasirinkę šią humanitarinių mokslų kryptį turėsite galimybę susipažinti su įvairiomis disciplinomis, o įgyti įgūdžiai padės nesunkiai rasti mėgstamą darbą.“

Paulina Taškutė, studijų programos alumnė, „Delfi“ naujienų portalo „Veidų“ rubrikos žurnalistė.

Jovita Lankiene„Studijuoti lietuvių filologiją ir reklamą buvo viena mano svajonių ir vienas geriausių sprendimų gyvenime. Jis atnešė iki šiol trunkančias draugystes su studijų draugais ir ryšius su nuostabiais dėstytojais. Svarbiausia, šios studijos davė man puikų pagrindą tolesnei karjerai, nes dar studijuodama įsidarbinau leidykloje ir dirbu joje iki šiol. Ketveri studijų metai suteikė man pasitikėjimo savimi ir buvo puikus šuolis – į be galo įdomų redaktoriaus darbą, į knygų pasaulį, į iki šiol trunkantį gyvenimo nuotykį.“

Jovita Lankienė, Leidyklos „Terra Publica“ redaktorė

Saulė„Ką gi reiškia mokytis, studijuoti? Stengtis suprasti reiškinių esmę. Jei greta jūsų kiti irgi stengiasi tą daryti – esmę perprasti daug smagiau: juk bendramokslių įžvalgos įdomiai papildo jūsų požiūrį.
Ką veikia dėstytojas? Ogi jis stengiasi perprasti, ką jūs suvokiate dabar ir suasmenina visą situaciją: pateikia faktus taip, kad reiškinio esmė taptų akivaizdi.
Smagu kartu pažinti sudėtingų reiškinių esmę.“

Doc. dr. Robertas Kudirka, studijų programos dėstytojas

Saulė„Šiuolaikiniame pasaulyje, besisupančiame lengvai pasiekiamos informacijos lopšyje, gebėjimas valdyti žodį, išreikšti mintis ir jomis daryti įtaką visuomenei, tampa galimybes atveriančiu deriniu. Būtent ši studijų programa ir suteikia neribotas galimybes bei visapusišką pažinimą.

Čia studijuodamas išmoksti būti aukso viduriu tarp to, kas amžina – teksto – ir jį įprasminančio kintamojo – žodžio.

Žmogui, siekiančiam meistriškai manevruoti kalba, norinčiam būti apsuptam literatūros, tačiau besidominčiam ir moderniomis medijų formomis, Lietuvių filologijos ir reklamos studijos yra atsakymas. VU dažnai išgirsi lotynišką frazę Hinc itur ad astra, reiškiantį Iš čia kylame į žvaigždes, tačiau studijuodama VU KnF supranti, kad čia ir yra ugdomos asmenybės, gebančios savo ryškumu prilygti žvaigždėms.“

Lijana Savickienė, studijų programos studentė

Saulė„Kūrėjų ir rašytojų veikla užsimezga ir vystosi maitinama mokslo šaknų, kurias gali „užauginti“ Lietuvių filologijos ir reklamos studijų metu. Jei pavyko jiems, pavyks ir tau. Šių studijų metu sužinosi ne tik apie lietuvių kalbos turtus bei literatūros lobyną, bet ir kursi reklaminę medžiagą, ją maketuosi, o galbūt kils minčių ypač vertingam tekstui, kuris sudomins visuomenę. Draugiški dėstytojai, besidalinantys sukauptomis žiniomis, padeda siekti mokslo aukštumų.“


Aušra Korkuzaitė, studijų programos studentė

Saulė„Manau, pažinimas per mokslą įstabus tuo, kad iš pradžių eini kieno nors pramintu taku, tada ateina laikas, kai reikia pasirinkti: sustoti ar tęsti kelionę – ieškoti savo vietos „po saule“. Vietos, kurioje būtų galima kūrybiškai, tikslingai, savitai disponuoti įgytomis žiniomis kuriant savo karjerą. Studijuodama jaučiu paskatą žengti priekin: mums atsiveria kalbotyros, literatūrologijos ir reklamos sričių toliai, kviečiantys atrasti, išmokti ir kurti.“


Eglė Navickaitė, studijų programos studentė