Mišrus „Twinning“, 2022, Paduvos universitetas

Sukurta: 23 lapkričio 2022

51564640906 b698225a55 k2022 m. gegužės 11–15 d. Paduvos universitete vyko mišrus dvišalės partnerystės („ARQUS Twinning“) seminaras „AUP. Išskirstyto ir integruoto ikimokyklinio ugdymo palyginimas“. Jame dalyvavo docentė dr. Birutė Autukevičienė ir penki Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto studentai.

Dėstytoja pasidalijo „ARQUS Twinning“ mainų vizito įspūdžiais.

– Kokiose dvišalės partnerystės veiklose dalyvavote? Koks buvo pagrindinis tikslas?

– Seminaro pavadinimas: „AUP. Išskirstyto ir integruoto ikimokyklinio ugdymo palyginimas“. Pagrindinės veiklos:
• susitikimas su kolegomis ir pasidalijimas idėjomis, vertybėmis ir žiniomis apie AUP (ankstyvąjį ugdymą ir priežiūrą) abiejose šalyse;
• ryšių su ugdymo įstaigomis užmezgimas, kad būtų galima sudaryti sutartis;
• tyrimų plano (studentai kartu su dėstytojais) ir priemonių parengimas. Tyrimas galėtų būti atvejo analizė;
• tyrimo vykdymas (diskusijos, mažos tikslinės grupės, interviu ir klausimynai dalyviams dviejose ugdymo įstaigose);
• dviejų studentų komandų ir dėstytojų lankymasis Italijos ir Lietuvos ugdymo įstaigose ir metodikų, vertinimo ir ugdymo tęstinumo skirtumų tarp ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų dviejose skirtingose sistemose ištyrimas;
• duomenų analizavimas ir tyrimo išvadų aptarimas.

– Ko išmokote dalyvaudami dvišalės partnerystės veiklose?

– Šio projekto metu vyko nuoširdus ir atviras projekto dalyvių iš Italijos ir Lietuvos bendravimas. Šis bendradarbiavimas ir nuoširdi draugystė tęsis. Šiuo metu bendraujame internetinėmis priemonėmis. Projekte įgytą patirtį studentai ir dėstytoja skleis mūsų šalies pedagogams, dalydamiesi ja su kolegomis, rengdami pranešimus konferencijose ir paskaitose.

Per savo viešnagę skleidėme informaciją apie VU Edukologijos instituto vaikystės pedagogikos specialybės veiklas. Šis projektas – puiki profesinių mainų galimybė. Informacija apie vykdytas veiklas buvo pateikta Ugdymo mokslų instituto interneto svetainėje.

– Kaip šias žinias panaudosite būsimose studijose ir toliau bendradarbiaudami su partneriais?

– Dalyvavimas dvišalės partnerystės veiklose yra puiki ir vertinga asmeninio ir profesinio tobulėjimo galimybė. Dalyviai patobulino bendravimo užsienio kalba įgūdžius ir sužinojo daug įdomių faktų apie Italiją, jos istoriją ir įdomias lankytinas vietas. Bendraudami su studentais iš kitos šalies, mokomės gerbti jų kalbinę, kultūrinę ir etninę tapatybę. Profesinėje srityje studentai ir dėstytojas susipažįsta su abiejų šalių lopšelių-darželių, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų veiklos organizavimo ypatumais, edukacine aplinka, ugdymo proceso organizavimu, vaiko pasiekimų vertinimo sistema, bendradarbiavimo su tėvais ypatumais ir kt., šiuos aspektus palygina ir įvertina. Gerąją patirtį studentai pritaikys praktiniame darbe su vaikais.

– Su kokiomis kliūtimis susidūrėte dalyvaudami dvišalės partnerystės veiklose? Kaip jas įveikėte?

– Jokių kliūčių nebuvo. Visos suplanuotos veiklos vyko sklandžiai.

– Ar kitiems studentams ir dėstytojams rekomenduotumėte dalyvauti dvišalės partnerystės veiklose? Kodėl?

– Rekomenduojame kitiems studentams ir dėstytojams dalyvauti „Arqus“ dvišalės partnerystės veikloje, nes tai puiki galimybė tobulėti, megzti profesinius ryšius ir diegti profesines naujoves. Tai – vienas iš veiksnių, skatinančių mokytis, atrasti ir dirbti šiuolaikiškai.