Mokymai
Šiuo metu vyksta registracija:
Mokymai „Pedagoginių kompetencijų plėtros programa dėstytojams „Bendravimo įgūdžiai“
Šių mokymų tikslas sudaryti sąlygas įgyti žinių ir įgūdžių padėsiančių efektyviau bendrauti bei palaikyti geresnius santykius. Bus mokomasi kaip sumažinti emocinę įtampą konfliktų metu ir spręsti iškilusius nesutarimus. Taip pat mokysitės kaip spręsti nepasitenkinimo situacijas, tinkamai reaguoti į kritiką.
Mokymų metu aptariamos temos:
- bendravimo ir konfliktų teorijos;
- aktyvaus klausymo įgūdžių teorija ir pratybos;
- darbas su sunkumais kontakto metu (nepasitenkinimas, kritika, konfliktai).
Ko išmoksite:
- lavinsite aktyvaus klausymo įgūdžius, kurie leis geriau suprasti kitus ir išvengti nesusipratimų;
- panaudoti įgytus įgūdžius sprendžiant konfliktines situacijas.
Mokymų lektorius: VU Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto lekt. Kęstutis Dragūnevičius.
Bendra mokymų programos trukmė: 8 val. (2 auditoriniai užsiėmimai).
Vieta ir laikas:
- 2025 m. sausio 20 d., 13:00–17:00 val. VU Centriniai rūmai (Universiteto g. 3) 238 a.;
- 2025 m. sausio 27 d., 13:00–17:00 val. VU Centriniai rūmai (Universiteto g. 3) 238 a.
Svarbu! Dėstytojai, registruodamiesi į šiuos mokymus, įsipareigoja dalyvauti abiejuose užsiėmimuose.
Registracijos nuoroda: https://forms.office.com/e/vnvv67Vhux
Dėmesio! Susidomėjusius kviečiame registruotis nedelsiant, nes vietų skaičius ribotas.
Užsiregistravus pakankamam dalyvių skaičiui registracija bus sustabdyta.
Kviečiame registruotis naujus narius į Mentorystės programą
Šiais metais pradėjote dirbti universitete ir norėtumėte turėti kolegą – mentorių?
O gal jau dirbate, bet pradedate dėstyti kitame fakultete ar naujoje srityje?
O gal žinote kolegą, kuris norėtų mentoriaus?
Pasidalinkite šia informacija su jais!
Kviečiame prisijungti prie Mentorystės programos „Dėstytojai dėstytojams”!
Kodėl verta dalyvauti?
- Sklandesnė pradžia – mentorius padės susipažinti su Universiteto kultūra, taisyklėmis ir procedūromis. Galėsite apsilankyti patyrusių dėstytojų paskaitose ir pasisemti idėjų.
- Pagalba planuojant – kartu su mentoriumi aptarsite užsiėmimų planus, grįžtamojo ryšio teikimą ir vertinimo strategijas. Patyręs dėstytojas pasidalins veiksmingomis dėstymo strategijomis, užduočių tipais ir vertinimo būdais.
- Praktiniai sprendimai – mentorius padės ieškoti tinkamų sprendimą realiems iššūkiams, kylantiems paskaitose bei pratybose.
- Palaikymo ir bendradarbiavimo aplinka – padės išlaikyti motyvaciją, įsitraukti į bendruomenę, mažins perdegimo riziką ir pan. Taip pat padės užmegzti kontaktus su kolegomis, įsitraukti į projektus, tyrimus ar studijų programų tobulinimą.
Kaip prisijungti?
- Peržiūrėkite mentorių galeriją – spustelėkite nuotraukas ir susipažinkite su jų patirtimi bei stiprybėmis.
- Pasirinkite mentorių, su kuriuo norėtumėte bendradarbiauti.
- Užsiregistruokite – registracijos nuorodą rasite čia.
- Gavę registracijos patvirtinimą – susisiekite su mentoriumi el. paštu ir pradėkite bendravimą!
Planuojami mokymai 2026 m. m. pavasario semestre:
Mokymai „Mokslinio teksto analizė taikant debatų metodą"
Mokslinio teksto analizė yra svarbi kiekvieno kurso dalis, tačiau jikuri neretai pareikalauja daug dėstytojo pastangų. Viena veiksmingiausių strategijų – akademinių debatų užduotis. Ji sudaro galimybę gilintis į mokslinį tekstą ir atskleisti pagrindinius akademinio rašymo elementus: argumentavimo techniką, teksto struktūrą, tezių pagrindimą ir iliustravimą, išsamų rezultatų pateikimą bei pagrįstas išvadas.
Kviečiame dėstytojus prisijungti prie mokymų, kurie padės giliau susipažinti su akademinių debatų užduoties taikymu, skatins aktyviųjų mokymo metodų integravimą į ugdymo procesą ir stiprins dėstytojų gebėjimus kurti interaktyvias užduotis. Dalyviai praktiškai išbandys debatų užduotį ir sukurs jos struktūruotą modelį.
Mokymų metu:
- aptarsime viešojo kalbėjimo įgūdžių lavinimo svarbą, siekiant įtaigaus argumentavimo bei lyderystės gebėjimų ugdymo svarbą;
- parengsime ir simuliuosime akademinių debatų užduotį;
- rengiant debatų užduotį, nagrinėsime mokslinio teksto dalis per debatų argumentų iškėlimo, pagrindimo bei formulavimo prizmę;
- aptarsime akademinių debatų užduoties efektyvumą, vertinimo strategijas, grįžtamąjį ryšį ir refleksiją.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Buvo naudinga sužinoti, kaip galima organizuoti debatų užduotį. Tikrai puikus būdas įtraukti studentus į aktyvų skaitymą ir paskatinti juos argumentuotai kalbėti. Būtinai tai bandysiu pritaikyti dar šį semestrą”(VU Gyvybės mokslų centro asist. dr. Rūta Kananavičiūtė).
Svarbi informacija. Mokymų metu darbas ir užduočių kėlimas vyks platformoje Padlet.com, todėl visi dalyviai privalo būti užsiregistravę šioje platformoje bei turėti kompiuterius.
Mokymų lektorė: VU Filologijos fakulteto Užsienio kalbų didaktikos ir tyrimų katedros doc. dr. Liudmila Arcimavičienė.
Bendra mokymų programos trukmė: 8 akademinės valandos (6 val. kontaktinio darbo ir 2 val. savarankiško darbo)
Svarbu! Dėstytojai, registruodamiesi į šiuos mokymus, įsipareigoja dalyvauti visuose užsiėmimuose. Pažymėjimai bus išduodami dalyviams, atlikusiems visas privalomas mokymų užduotis.
Dėmesio! Mokymai planuojami sausio mėn. Registraciją skelbsime netrukus.
Mokymai „Mokomosios medžiagos rengimas“
Mokymų tikslas - padėti dėstytojams pasirinkti ir parengti studentams patrauklias mokymo/si priemones, geriausiai atitinkančias jūsų dėstymo stilių, kursų tematiką bei studentų mokymosi tikslus. Mokymai skirti dėstytojams, norintiems efektyviau kurti mokomąją medžiagą, organizuoti ją bei taikyti dėstymo praktikoje.
Mokymuose aptarsite šias temas:
- Kas yra mokomoji medžiaga ir kaip ją pasirinkti?
- Mokomosios medžiagos organizavimas Moodle aplinkoje.
- Garso ir vaizdo medžiagos kūrimo principai bei pagrindinės klaidos.
- Dirbtinio intelekto taikymas rengiant mokomąją medžiagą.
- Mokomosios medžiagos atvirojo kodo galimybės.
Baigę mokymus, galėsite:
- Pritaikyti mokomąją medžiagą skirtingoms mokymosi aplinkoms (virtualios, mišrios, auditorijoje).
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal kurso mokymosi tikslus.
- Pasirinkti, pritaikyti ir organizuoti mokomąją medžiagą pagal studentų technologines kompetencijas bei poreikius.
- Parengti patrauklią ir įtraukiančią mokomąją medžiagą nuotoliniam mokymuisi.
Mokymų lektorė: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto asist. dr. Ieva Giedraitytė.
Bendra mokymų programos trukmė: 25 akademinės valandos (16 val. kontaktinio darbo ir 9 val. savarankiško darbo). Mokymų formatas - mišrus. Du kartus susitiksime Universitete ir keturis kartus virtualioje erdvėje.
Mokymai planuojami 2026 m. pavasario semestre, kovo mėn.
Mokymai „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“
Ar kada pagalvojote, kodėl dėstytojui yra svarbu turėti savo dėstymo portfolio (lietuvių kalba jis dar vadinamas ir „dėstymo kompetencijų portfeliu")?
Kaip šis iš anksto pasirengtas dokumentų, informacijos ir įvairios medžiagos rinkinys gali padėti dėstytojui atskleisti savo pedagoginę patirtį ir planuoti pedagoginių kompetencijų tobulinimą, teikti informaciją konkursui pareigoms eiti ar atestacijai už kadenciją bei premijavimui už indėlį į studijų kokybės gerinimą?
Į šiuos ir kitus kylančius klausimus atsakymų ieškosime organizuojamuose mokymuose „Dėstytojo portfolio pasirengimas: atskleiskite savo dėstymo meistriškumo magiją“.
Mokymų metu turėsite galimybę:
- išsiaiškinti, kokiomis prielaidomis apie mokymą(si) remiatės, pasirinkdami savo dėstymo tikslus ir metodus;
- pasirengti savo dėstytojo portfolio.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Mokymų medžiaga buvo pateikiama aiškiai, struktūruotai. Buvo labai naudinga reflektuoti savo patirtį bei tą refleksiją sieti su atsakymais į konkrečius dėstymo filosofijos klausimus. Manau, kad savarankiškai rengiant dėstytojo portfolio nebūčiau tiek įsigilinusi į kiekvieno klausimo atsakymo variantus <..> Buvo labai naudinga parengti savo dėstymo filosofijos juodraštį bei gauti atgalinį kolegų ryšį“
“Besimokydama susimąsčiau, kokia mano pačios mokymo filosofija, ko ja siekiu ir kaip tai, ką darau susiję su mano bendrais siekiais dėstymo atžvilgiu. Buvo vertinga pasižiūrėti, kaip tai daro kiti dėstytojai ir mokytis iš jų”.
Mokymų lektorės: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto doc. dr. Inga Vinogradnaitė ir Edukacinių kompetencijų centro vadovė dr. Inga Milišiūnaitė.
Bendra mokymų programos trukmė: 24 val. (16 val. kontaktinio ir 8 val. savarankiško darbo).
Daugiau informacijos skelbsime sausio mėn. Mokymai planuojami kovo mėn.
Mokymai „Praktinis kūrybiškumo skatinimas"
Apie kūrybiškumo ir jo poreikį dabar jau kalbame visi. Tikimės jo ir iš kolegų, ir iš studentų. Bet kaip padėti tiems, kurie suabejoja savo gebėjimu pasiūlyti originalų sprendimą, kaip padėti sau, kai ima atrodyti – „viskas, daugiau nieko nesugalvosiu“?
Šių mokymų tikslas – leisti praktiškai patirti įvairių kūrybiškumo skatinimo technikų taikymo poveikį, aptarti, kaip jos veikia ir kaip tai pritaikyti dėstymo praktikoje.
Mokymų metu:
• patirsime, kaip tinkamai taikomas kūrybiškumo stimuliavimas padeda pasiūlyti daugybę idėjų pasirinktai problemai spręsti;
• išsiaiškinsime ir išbandysime skirtingus idėjų generavimo būdus;
• aptarsime „Kūrybinės aikštelės“ metodiką ir jos taikymo galimybes studijų procese.
Bendra mokymų programos trukmė: 5 akademinės valandos auditorinio darbo.
Mokymų lektorė: VU Verslo mokyklos lekt. Danutė Rasimavičienė.
Mokymai „Kaip padėti studentams mokytis: eksperimentinės dirbtuvės dėstytojams“
Prieš savaitę studentai linksėjo, kad viską suprato, o šiandien nieko neatsimena. Sako, kad viską perskaitė, bet negali paaiškinti, ką suprato. Aktyviai dalyvauja seminaruose, o egzamino metu vis nepasiseka. Atrodo, žinome aktyvaus mokymosi idėjas, daug girdėjome apie efektyvų dėstymą ir šiuolaikines mokymosi rekomendacijas, bet vis tiek kartais stovime prieš auditoriją ir nežinome, ką su tomis žiniomis čia ir dabar daryti.
Šiomis dirbtuvėmis siūloma šį atotrūkį tarp mokymo teorijos ir praktikos pabandyti įveikti „ įjungiant eksperimentatorių mąstyseną”. Vietoj dar vieno išsamaus dėstymo metodų sąrašo, šiose dirbtuvėse apmąstysime konkrečius dėstymo iššūkius, įvertinsime dažniausiai siūlomus metodus ir bandysime rasti būdų jiems įveiklinti.
Dirbtuvėse aktyvaus mokymo(si) strategijas ir technikas (atkūrimą, išskaidytą praktiką, susiejimą, struktūravimą, refleksijos ir meta-mąstymo skatinimą) taikysime konkrečiose situacijose, rinksime duomenis apie jų veiksmingumą, bandysime suprasti gautus rezultatus ir dalinsimės patirtimi tarpusavyje. Kartais pavyks, kartais ne, abi patirtys bus vienodai vertingos.
Dirbtuvių tikslai:
- suprasti, kaip vyksta mokymosi procesas ir koks dėstytojo(-os) vaidmuo šiame procese;
- susipažinti su esminiais atsiminimo, suvokimo ir dėmesio mechanizmais, kurie įtakoja mokymąsi;
- išbandyti efektyviausias mokymosi technikas dėstymo procese ir įvertinti savo patirtį;
- išplėsti savo aktyvaus mokymo strategijų repertuarą;
- ugdyti kolegiško grįžtamojo ryšio teikimo ir gavimo įgūdžius.
Dirbtuvėms pasibaigus turėsime:
- savo išbandytų metodų rinkinį;
- bendruomenę, su kuria galėsime dalintis patirtimi;
- aiškesnį supratimą, kaip toliau savarankiškai tobulinti savo mokymo įgūdžius, bandant išspręsti amžiną problemą - kaip padėti mūsų studentėms ir studentams išmokti.
Svarbi informacija: užsirašant į dirbtuves reikia rudens semestre dėstyti bent vieną dalyką (ar turėti kitą erdvę, kurioje mokote), kad galėtumėte eksperimentuoti ir turėti galimybę taikyti idėjas, aptartas dirbtuvių metu.
Mokymų lektorė: VU Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto prof. Dovilė Jakniūnaitė.
Bendra mokymų programos trukmė: 40 val. (16 val. kontaktinio darbo ir 24 val. savarankiško darbo). Mokymų formatas - mišrus. Du kartus susitiksime Universitete ir keturis kartus virtualioje erdvėje.
Svarbu! Dėstytojai, registruodamiesi į šiuos mokymus, įsipareigoja dalyvauti visuose užsiėmimuose. Pažymėjimai bus išduodami dalyviams, atlikusiems visas privalomas mokymų užduotis.
Dėmesio! Susidomėjusius kviečiame registruotis nedelsiant, nes vietų skaičius ribotas. Užsiregistravus pakankamam dalyvių skaičiui registracija bus sustabdyta.
Atkreipiame dėmesį, kad registracijai reikia prisijungti prie VU tinklo arba naudoti VU VPN.
Jeigu turite klausimų, kreipkitės į EKC mokymų vadybininkę Agnę Perminę el. paštu
Planuojami mokymai 2026 m. m. rudens semestre:
Mokymai „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija"
Ar esate susidūrę su situacijomis, kai studentai, sėdėdami paskaitoje, žiovauja, žvelgia į tolį stiklinėmis akimis ar yra pasiklydę telefono platybėse? Tokiais atvejais dėstytojams taip pat gali būti sudėtinga rasti motyvacijos dėstyti ir į užsiėmimus eiti žibančiomis akimis. Ar įmanoma kažką pakeisti? Kaip tapti ne tik žinių teikėju, bet ir įkvėpimo šaltiniu?
Kviečiame Jus prisijungti prie mokymų „Dėstytojo – studento sąveika. Mokymosi motyvacija", kurių metu aptarsite pagrindinius motyvavimo principus ir teorijas bei jų praktinį pritaikymą realiose mokymo(si) situacijose.
Šių mokymų metu aptarsite:
- motyvacijos kliūtis ir kaip jas įveikti;
- praktinius motyvacijos didinimo metodus;
- kaip skatinti studentų (ir asmeninę) motyvaciją.
Šiuose mokymuose jau dalyvavusių dėstytojų atsiliepimai:
„Visa informacija buvo naudinga. Labai patiko taikyti aktyvūs mokymų metodai (sąvokų žemėlapis, „jigsaw“, darbas grupėse, diskusija VMA forume, namų darbų užduotys). Visa tai leido pabūti studento vietoje ir pajausti, kaip iš tiesų tai veikia įsitraukimą ir motyvaciją." (Asist. dr. Giedrė Gaidamavičienė).
„Man labai patiko mokymų formatas ir mokymų dėstytojos. Buvo ir teorinės paskaitos ir kolegų patarimai/patirtys; ir mokymai surengti taip, kad motyvuotų ir išmokytų motyvuoti kitus (dėlionės metodiką - tikrai taikysiu savo seminaruose); ir VMA namų darbai sukėlė refleksijų, įkelti video ir literaratūra - labai naudingi. Stengsiuosi irgi taikyti diskusijų forumą kaip priemonę VMA. (Asist. dr. Mažena Mackoit-Sinkevičienė).
Mokymų lektorės: VU Medicinos fakulteto doc. dr. Indrė Trečiokienė ir Kauno fakulteto lekt. Lina Fedorčenkienė.
Bendra mokymų programos trukmė: 15 val. (9 val. kontaktinio ir 6 val. savarankiško darbo).
Vieta ir laikas:
- 2025 m. lapkričio 11 d. (antradienis) 9:00–15:00 val. Vilniaus universiteto Centriniai rūmai (Universiteto g. 3), 238 a.
- 2025 m. lapkričio 14 d. (penktadienis) 15:00–17:00 val. nuotolinis užsiėmimas, forumas VMA aplinkoje (dalyvavimas realiu laiku);
- 2025 m. lapkričio 18 d. (antradienis) 11.30–14.30 val. susitikimas ir kurso užbaigimas „MS Teams" platformoje;
- 2025 m. lapkričio 12–17 d. savarankiškos užduotys VMA aplinkoje (atliekamos dalyviams tinkamu metu).
Svarbu! Dėstytojai, registruodamiesi į šiuos mokymus, įsipareigoja dalyvauti visuose užsiėmimuose. Pažymėjimai bus išduodami dalyviams, atlikusiems visas privalomas mokymų užduotis.
Dėmesio! Susidomėjusius kviečiame registruotis nedelsiant, nes vietų skaičius ribotas.
Užsiregistravus pakankamam dalyvių skaičiui registracija bus sustabdyta.
Registracijos nuoroda: https://forms.office.com/e/pY8SpQmatj