Sumanioji praktika
Sumaniąją praktiką (angl. smart internship) gali atlikti visi Vilniaus universiteto studentai, nepriklausomai nuo studijų programos, pakopos ar kurso. Svarbiausia – Tavo noras tobulėti, maksimaliai išnaudoti visas mokymosi galimybes studijų metais ir atvirumas naujovėms.
Sumanioji praktika organizuojama pagal kūrybinio mąstymo metodiką Design Thinking; praktikos metu studentams organizuojami papildomi mokymai, siekiant ugdyti bendravimo, kūrybiškumo, darbo komandoje kompetencijas. Be to, su kiekviena komanda tiesiogiai dirba jai priskirtas praktikos vadovas.
Registracija
REGISTRACIJA:
2023/2024 m. m. pavasario semestro sumaniosios praktikos planas:
02.12 - 02.25 Registracija: pasibaigė
02.29 Komandų sudėčių paskelbimas
03.02 Design Thinking metodikos mokymai (VU Karjeros centre Saulėtekio al. 9, III r., 104 kab.)
03.04 - 05.14 Praktikos trukmė. Plačiau: Sumaniosios praktikos planas
Komandos formuojamos atsižvelgiant į šiuos kriterijus:
- studentų pageidavimai (registracijos formoje nurodyti prioritetai);
- tarpdiscipliniškumas (skirtingų fakultetų/ studijų programų studentai komandoje);
- komandose iki 7 asm.;
- lyčių lygybės aspektas.
2023/2024 m. m. pavasario sem. sumaniosios praktikos iššūkiai
„Camelia” vaistininė
IŠŠŪKIS: Kaip efektyviai turi būti organizuojamas darbas vaistinėje? APRAŠYMAS: „Camelia” vaistinių tinklas gyvuoja ilgiau nei 30 metų ir šiandien Lietuvoje turi daugiau nei 300 vaistinių bei toliau intensyviai plečia veiklą – yra didžiausias vaistinių tinklas Lietuvoje. Naujas vaistines atidaro ne tik sostinėje, bet ir mažesniuose Lietuvos miestuose ar miesteliuose, todėl dirbti „Camelia“ tinkle galima visoje Lietuvoje. Organizacijos atstovė dalinasi, jog: „Camelia” tinklas yra patikimas ir draugiškas, o kiekvienas darbuotojas – svarbus ir vertinamas. Išklausome kiekvieną, laukiame pasiūlymų, idėjų ar pastebėjimų, kuriuos kuo greičiau išsprendžiame. „Camelia“ vertybės: profesionalumas, atsakingumas, lankstumas ir dinamiškumas bei darni komanda. Organizacija tikisi išgirsti studentų požiūrį į vaistinės darbo organizavimą, kad galėtu palyginti savo esamą situaciją su jaunų būsimų farmacijos specialistų požiūriu. Kalba eitų apie vaistinės procesus, kurie vyksta vaistinėje. Įmonė tikisi studentų aktyvaus įsitraukimo ir išgirsti naują požiūrį, kuris leistų vaistininko darbo vietai būti dar patrauklesnei. |
Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija
IŠŠŪKIS: Kaip sėkmingai sukurti patrauklų paslaugų paketą ir monetizuoti organizacijos vykdomas veiklas? APRAŠYMAS: Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija (NKIKIA) yra nuo 2008 m. veikianti skėtinė nevyriausybinė asociacija, vienijanti kūrybinių industrijų ir kūrėjų asociacijas, menų inkubatorius, kultūros įstaigas, kūrybinio verslo įmones, aukštojo mokslo institucijas ir fizinius asmenis (kūrėjus, menininkus). Telkdama Lietuvos kūrybinių ir kultūrinių industrijų (KKI) bendruomenę bei vystydama partnerysčių ryšius su mokslo bei verslo atstovais, organizacija siekia sėkmingo Lietuvos KKI sektoriaus augimo ir potencialo panaudojimo bei tikslingai eina link aukštos pridėtinės vertės Lietuvos visuomenei kūrimo. Finansavimą vykdomoms veikloms gauname vykdydami įvairius projektus. Vis dėlto, manome, jog atėjo laikas pokyčiams, todėl mums reikia Jūsų pagalbos. 🤝 Norėtume diversifikuoti Asociacijos finansavimo šaltinius, todėl planuojame monetizuoti vykdomas veiklas ar dalį jų. Siekdami tapti vis labiau nepriklausomais nuo vieno pajamų šaltinio, siekiame sukurti paslaugų paketą skirtingoms tikslinėms grupėms. Mus domina ir visa šio proceso grandinė: nuo monetizuojamų paslaugų suradimo, pritaikymo, iki patrauklaus produkto sukūrimo. Labai norėtume pasiūlyti tokį paslaugų paketą, kuris būtų nemokamas Asociacijos nariams, ir kurį už atitinkamą kainą norėtų įsigyti kiti KKI sektoriaus atstovai. Reikia patrauklaus produkto, kuris turėtų ir stiprią pridėtinę vertę. Įgiję patirties ir sukūrę tam tikrą monetizuojamą produktą/paslaugas, įgytomis žiniomis galėtume pasidalinti ir su Asociacijos nariais bei taptume savotišku pavyzdžiu visam KKI sektoriui. Juk savo veiklų monetizavimas – didelis iššūkis visam kultūros ir kūrybinių industrijų sektoriui. Mūsų moto yra „Kultūra – ne problema, tai – sprendimas“! Tikimės, jog monetizuodami savo veiklas ne tik tapsime nepriklausomi nuo vieno pajamų šaltinio, tačiau ir kursime aiškią bei stiprią vertę Lietuvoje veikiantiems KKI atstovams (o galbūt ateityje su savo produktu išplauksime ir į plačiuosius vandenis 👀). Labai lauksime Jūsų pasiūlytų sprendimo būdų! Manome, kad kartu galime pasiekti puikių, ir žinoma, kūrybingų rezultatų. |
Deloitte
IŠŠŪKIS: What measures could be implemented to improve the efficiency of a professional services company? APRAŠYMAS: Deloitte is a world-leading provider of audit and assurance, consulting, financial, risk management, and tax-related consulting services. Operating in 150 countries and territories with around 330,000 professionals, the organization is a global network of member firms and related entities. A professional services company faces various challenges in operational efficiency and management, including:
The challenges mentioned in the previous points interact with each other, and inefficiencies in one area often spill over into others. The organization expects that the student team, having delved into the challenge and analyzed various best practices, will propose improvements in the company's operations/processes. Komanda dirbs anglų kalba kartu su VU tarptautiniais studentais! |
Reiz Tech
IŠŠŪKIS: How to enhance user engagement in an application dedicated to skill and development plan registration and feedback exchange? APRAŠYMAS: Reiz Tech, an end-to-end IT consultancy and solutions company, is a global entity with over 300 talented professionals spread across 30 countries. The organization offers comprehensive information technology solutions, starting with strategic planning and implementation, and extending to software development, maintenance, and continuous support. Embracing principles of sustainable management, the company leverages advanced technologies to equip our clients with a superior edge in technological and digital competencies. The challenge revolves around the development of strategies to boost active user participation in a skill and knowledge management application. Despite the existence of various platforms for skill and knowledge sharing, there remains a notable deficiency in user engagement. This issue can be attributed to the lack of effective mechanisms that incentivize users to share their expertise and developmental experiences. The project focuses on understanding user behavior, creating incentives for content sharing, and nurturing a community-driven learning environment. The students team is encouraged to approach this case with innovative thinking and interdisciplinary strategies. They are expected to conduct a thorough analysis of user behavior and motivations, aiming to devise practical and creative solutions that motivate users to actively share their skills and development experiences. The application of theories from relevant fields, such as psychology for understanding user behavior and technology for implementing these strategies, should be considered. The ultimate goal is to produce a set of actionable strategies that can significantly enhance user engagement in the application. Komanda dirbs anglų kalba kartu su VU tarptautiniais studentais! |
Kas yra sumanioji praktika VU?
Sumanioji praktika yra įmonių paskelbtų realių problemų (angl. case) sprendimas tarpdisciplininėje 5–7 asmenų komandoje, visą procesą palydint praktikos vadovui Universitete ir praktikos mentoriui praktikos organizacijoje. Studentai gali registruotis sumaniąją praktiką atlikti tiek kaip savanorišką (papildomą) praktiką, tiek kaip profesinę studijų praktiką. Žyma apie sumaniosios praktikos atlikimą įrašoma į studento diplomo priedėlį, o taip pat kiekvienam studentui įteikiamas sumaniosios praktikos atlikimo diplomas.
- Sumanioji praktika Vilniaus universitete;
- Iššūkių pavyzdžiai: 2020-2023 m. iššūkiai;
- 2021/ 2022 m. m. Verslios Lietuvos komandos praktikos rezultatas.
Kuo sumanioji praktika yra sumani?
Nauda studentams:
- dar viena galimybė įgyti praktinės patirties studijų metais ir praturtinti savo CV;
- dalykinių žinių gilinimas ir bendrųjų gebėjimų tobulinimas: darbas komandoje, kūrybiškumas, nestandartinis mąstymas, gebėjimas prisitaikyti, problemų sprendimas ir kt.;
- socialinio tinklo išplėtimas;
- galimybė plačiau pažvelgti į įgyjamos specialybės panaudojamumo sritis.
Nauda organizacijoms:
- galimybė prisidėti prie specialistų rengimo;
- talentų – būsimų darbuotojų atranka ankstyvajame etape;
- naujas požiūris į iškilusią problemą.
D.U.K.
Kaip vyksta Sumanioji praktika?
Sumanioji praktika vyksta komandoje. Kartą per savaitę komanda susitinka/ susiskambina ir aptaria individualiai atliktas veiklas, prieina bendrus sprendimus ir pasiskirsto darbais kitam susitikimui. Bent vieną kartą kas dvi savaites vyksta susitikimas/susiskambinimas su organizacijos praktikos vadovu, kuriam komandos nariai pristato tarpinius rezultatus. Siekiant įgyvendinti savaitės užduotį yra dalijamasi atsakomybėmis, todėl svarbus yra kiekvieno dalyvio indėlis.
Norėdamas daugiau sužinoti apie laukiamas veiklas, susipažink su Sumaniosios praktikos planu!
Ar praktika vyksta kontaktiniu būdu, ar per nuotolį?
Praktikos formatas (online, kontaktinis, hibridinis) yra pasirenkamas komandos narių ir praktikos vadovo bendru sprendimu. Pastarųjų semestrų patirtis rodo, kad dažniausiai komandos pasirenka bent vieną kartą gyvai apsilankyti organizacijoje, eilinius komandos susitikimus planuoja online, o reikalaujančius didesnio įsitraukimo – kontaktiniu būdu.
Kur vyksta komandos susitikimai?
Jeigu komanda nusprendžia dirbti kontaktiniu būdu – dalyviai susitinka organizacijos patalpose arba VU erdvėse (Karjeros centre, Centrinės bibliotekos ar MKIC grupinio darbo kambariuose), kavinėse. Tuo atveju, kai komanda dirba online, susitikimai vyksta Teams platformoje.
Ar galiu derinti Sumaniąją praktiką ir darbą?
Minimalus Sumaniosios praktikos dalyvio įsitraukimas sudaro 6 val. per savaitę – 2 val. komandos susitikimui/susiskambinimui, 2 val. komandos susitikimui/susiskambinimui su priimančios organizacijos atstovais ir 2 val. namų darbams atlikti. Komandos susitikimai organizuojami visiems nariams patogiu metu (po paskaitų), todėl jeigu įsivertinai, kad gali derinti studijas ir darbą, ir savo darbotvarkėje gali skirti 6 val. per savaitę naujai veiklai, tikrai gali prisijungti turėdamas ir kitų įsipareigojimų!
Ar mano studijos turi sutapti su Sumaniosios praktikos iššūkiu?
Sumanioji praktika ugdo bendrąsias kompetencijas, todėl gali pasirinkti Sumaniąją praktiką atlikti ir visiškai atitolusioje nuo tavo profesinės veiklos srityje.
Ar galima Sumaniąją praktiką užskaityti kaip privalomą profesinę praktiką, numatytą studijų plane?
Vilniaus universitetas sudaro tokią galimybę, tačiau galutinis sprendimas priklauso nuo studento padalinio (fakulteto) praktikos nuostatų, pavyzdžiui, ar atliekama praktinė veikla atitinka studijų programos tikslus, keliamus praktikos vietai. Dėl individualaus atvejo kreipkis į praktikų koordinatorę Karoliną Urban (tel. 8 5 236 6881, el. p. ).
Jau esu kelis kartus atlikęs savanorišką praktiką, ar galiu atlikti ir Sumaniąją?
Savanoriška praktika kaip užimtumo rėmimo priemonė yra reglamentuojama LR Užimtumo įstatymu (10 str.), todėl siekiant užkirsti kelią galimam piktnaudžiavimui yra taikomi ribojimai. Tuo tarpu, Sumanioji praktika – tai praktinio mokymo priemonė, todėl ją galima atlikti neribojamą kiekį kartų.
Ką daryti jeigu nebuvau atrinktas?
Kitą semestrą anketoje pažymėk, kad jau dalyvavai atrankoje ir Tavo kandidatūra bus vertinama prioritetine tvarka. Be to, pasikeitus komandos sudėčiai gali gauti kvietimą apsikeisti su komandos nariu.
Jeigu sudomino organizacija, gali su atstovais susisiekti savarankiškai ir pasiteirauti apie savanoriškos praktikos galimybes.